لیزر موهای زائد در مراکز لیزر برای آقایان چه تفاوتی با خانم ها دارد؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

لیزر موهای زائد روشی است که در آن پرتو لیزر پوست را هدف قرار می دهد تا موها را از بین ببرد و از رشد مجدد آن جلوگیری کند. بدون در نظر گرفتن روند علمی می توان اینطور گفت که وقتی لیزر به ملانین در فولیکول های مو برخورد می کند، واکنشی ایجاد می کند که در نهایت منجر به تخریب فولیکول مو می شود.

با گذشت زمان و چندین جلسه درمانی لیزر که دوره آنها با مشاوره بهترین مرکز لیزر تهران مشخص می شود، رشد موها به طور فزاینده ای ضعیف شده تا زمانی که رشد آنها به طور کلی متوقف شود. این واقعیت که لیزر بر روی ملانین داخل فولیکول اثر می گذارد، به این معنی است که لیزر موهای زائد بر روی افرادی که رنگدانه موهایشان تیره تر از رنگ پوستشان باشد، موثرتر است. البته فن آوری های جدید لیزر می توانند موهای تیره تر را در پوست های تیره حذف کنند، اما همچنان توصیه می شود برای اطمینان از کاندید مناسب بودن، با یک متخصص پوست دارای مجوز مشورت کنید.

 

لیزر موهای زائد برای آقایان چگونه کار می کند؟

قبل از هر چیزی، پزشک نوع پوست و مو متقاضی را در نظر خواهد گرفت تا بهترین پیشنهاد برای نوع لیزر و تعداد جلسات را ارائه کند. این روش نسبتاً ساده است و از چند دقیقه برای یک ناحیه کوچک مانند بالای لب تا یک ساعت یا بیشتر برای نواحی بزرگتر مانند پاها یا پشت طول می کشد. پزشک دستگاه لیزر را به سمت ناحیه ای که قرار است تحت درمان قرار گیرد هدف می گیرد و موها را از بین می برد، معمولاً لیزرها به قدری هستند که چندین فولیکول مو را به طور همزمان هدف قرار می دهند. درد لیزر موهای زائد برای مردان مانند احساس ضربه مکرراست و بسته به ناحیه تحت درمان متفاوت است، با این حال شدت واکنش با جلسات مکرر کمتر می شود زیرا فولیکول ها در اندازه و ضخامت کاهش می یابند.

 

برای کسانی که آستانه درد پایینی دارند، قبل از لیزر از داروهای ضد درد بدون نسخه استفاده می کنند، کرم بی حس کننده نیز یک گزینه است، اما ممکن است با همه انواع لیزرها کار نکند. بلافاصله پس از لیزر نتایج را خواهید دید؛ با این حال برای دستیابی به حذف دائمی موهای زائد به چند جلسه متوالی لیزر نیاز دارید؛ بسته به رنگ پوست و ناحیه ای که درمان می کنید ممکن است 6 تا 10 جلسه طول بکشد، جلسات لیزر با فاصله 4 تا 6 هفته انجام می شود تا بتوانید چرخه رشد موهای زائد را هدف قرار دهید.

پس به هیج وجه فکر نکنید با یک روش ساده و غیر کاربردی روبرو هستید که ممکن است تاثیری روی از بین بردن موهای بدن شما نداشته باشد. اگر قبلا تجربه نامناسبی داشته‌اید و یا در مورد تاثیر معکوس لیزر، درد زیاد، سوختگی و یا دیگر عوارض جانبی لیزر چیزهایی شنیده‌اید، شما فقط بخشی از ماجرا را فهمیده‌اید؛ اما چیزی که شما نمی‌دانید این است که:

با کدام دستگاه، کدام طول موج و توسط چه کسی لیزر نامناسب انجام شده است که اثرات منفی و عوارضی را به دنبال داشته است؟

وقتی به کلینیک معتبر مراجعه کنید، تحت نظر پزشک و سوپروایزر لیزر، توسط اپراتور مجرب و با دستگاه مناسب و طول موج درست لیزر موهای زائد آقایان را انجام دهید، نتایج معجزه آسای آن را طی چند ماه خواهید دید.

اما اساس کار لیزر موهای زائد در چیست؟ چگونه یک باریکه از پرتوهای نوری، می‌تواند فقط موهای بدن را از بین ببرد و جلوی رشد آنها را بگیرد اما به دیگر بافت‌های پوست و اندام‌های داخلی بدن آسیبی نرسد؟

اساس کار لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بدن دستگاهی است که با کمک تابش پرتوهای نور لیزر، ریشه موهای درون پوست را هدف قرار می‌دهد و با آسیب زدن به آنها، جلوی فعالیت و رشد دوباره موها را می‌گیرد. فناوری لیزر بیش از ۵۰ سال است که در دنیا برای رفع موهای زائد بدن استفاده می‌شود و از نظر سازمان غذا و داروی امریکا به عنوان یک روش درمانی ایمن و بدون خطر پذیرفته شده است. در واقع اولین مجوز FDA برای دستگاه لیزر روبی در سال ۱۹۶۴ میلادی (۱۳۴۳ خورشیدی) صادر شده است.  

اساس کار لیزر در چرخه رشد مو و رنگدانه‌های موجود در تارهای مو نهفته است. وقتی موها در حالت رشد و فعالیت قرار دارند، امواج نوری لیزر در یک طول موج خاص به آنها تابیده می‌شود. موها رنگ خود را از وجود رنگدانه‌هایی مانند ملانین می‌گیرند. ملانین این ویژگی را دارد که انرژی پرتوهای لیزر را به خود جذب کند.

 

با جذب انرژی لیزر، ملانین داغ می‌شود و باعث سوختن موهای زائد می‌شود. وقتی موهای بدن با تابش نور لیزر شروع به سوختن می‌کند، ریشه‌های مو و فولیکول‌های آن دچار آسیب می‌شوند. فولیکول‌ها که در واقع ارگان‌های کوچک سازنده موهای سر و بدن هستند، با سوختن موها از کار می‌افتند و برای مدتی به فاز استراحت می‌روند.

وقتی جلسات لیزر با چرخه رشد مو و فعالیت فولیکول‌ها هماهنگ شود، به طور مرتب به ریشه مو آسیب وارد می‌شود. تا جایی که فولیکول‌ها برای مدت طولانی، گاهی تا چند سال، از کار می‌افتند. هرگاه دوباره ریشه‌های مو بازسازی شوند و شروع به کار کنند، تنها یک جلسه لیزر تکمیلی می‌تواند باز هم برای یک یا چند سال، آنها را متوقف کند.

آیا مردان هم می توانند لیزر موهای زائد انجام دهند

بسیاری از مردان از اصلاح دائم موهای قفسه سینه، موهای روی گونه، زیر گلو و سایر نقاط بدنشان خسته شده‌اند و به همین دلیل است که لیزر موهای زائد برای مردان روز به روز محبوب‌تر می‌شود. همانطور که از نام این متد پیداست، درمان‌های لیزر موهای زائد شامل استفاده از فناوری نور لیزر است؛ این لیزرها پالس‌هایی از انرژی نور را به پوست منتشر می‌کنند تا ریشه و فولیکول‌های مو را هدف قرار دهند. هنگامی که ریشه و فولیکول از بین می روند، مو دیگر نمی تواند رشد کند و نتیجه آن کاهش دائمی مو است. بسته به وسعت ناحیه تحت درمان، اکثر مراجعین به چندین جلسه حذف مو نیاز دارند تا بهترین نتیجه را ببینند و این به این دلیل است که مو همانطور که رشد می‌کند سه مرحله مختلف را طی می‌نماید؛ لیزر موهای زائد فقط روی موهایی که در مرحله رشد هستند موثر است.

نحوه لیزر موهای زائد در آقایان

لیزر موهای زائد یکی از پیشرفته‌ترین و امن‌ترین راه‌هایی است که عمدتا مردانی که می‌خواهند از شر موهای زائد خود خلاص شوند انتخاب می‌کنند. متخصصین با تجربه قبل از انجام لیزر موهای زاید نوع پوست و موی فرد را بررسی خواهند کرد تا بهترین انتخاب را برای لیزر موهای زائد داشته باشند. به طور کلی لیزر در 3 مرحله انجام می‌شود:

  1. مرحله 1: مشاوره اولیه که شامل ارزیابی کامل منطقه درمانی است.
  2. مرحله 2: برنامه درمانی با شروع درمان بلافاصله مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
  3. مرحله 3: انجام حداقل 6 جلسه برای دریافت نتایج چشمگیر
  4. فاصله جلسات لیزر موهای زائد آقایان

    لیزر کردن مو های زائد در آقایان با روش های متفاوتی شدنی است و انتخاب یک روش به نوع مو های شما بستگی دارد ( موارد هورمونی و همچنین بالا رفتن سن). شما به چند درمان دائمی حذف موهای زائد نیاز خواهید داشت که هر 5 الی 6 هفته انجام می شوند و تا زمانی پیگیری خواهند شد که پیاز موی شما دیگر نتواند رشد مو را پشتیبانی کند. برای داشتن بهترین نتایج ممکن است به چند جلسه لیزر سالانه پس از انجام درمان اولیه خود نیاز داشته باشید.

    علاوه بر این، لیزر کردن مو های زائد در آقایان به این معنا است که مو هایی که از درون پوست رشد داشته و غیر نرمال بوده اند در همان جلسه های ابتدایی از بین می روند و نیاز نیست برای رشد آن ها صبر کنید که دوباره برای لیزر کردنشان جلسه جدیدی را نیاز داشته باشد.





:: برچسب‌ها: لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: